Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Yönetim Anlayışı
- Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı idarecisi ve personeli ile iletişim kanalları her zaman açık olarak bir ekip halinde çalışır. Başarının çoğu zaman olağanüstü fikirlerden geldiğinin bilincindedir. Bütün fikirler insanlardan geldiği için, olağan üstü fikirlerden daha önemli olanın insan olduğunun farkındadır.
- İdareciler, doğru personelin ve personel motivasyonun doğru fikirleri yakalamaktan daha önemli olduğunun bilincindedir. Çünkü iyi bir fikri ortalama bir ekibe verirse muhtemelen iyi bir netice elde edemeyeceğini; ortalama bir fikri iyi bir ekibe verirse onu ya düzelteceğini ya da ondan daha iyi bir fikirle geleceğini bilir. Dolayısı ile personel, fikirlerden daha önemlidir. Bu nedenle idareciler, personele güvenir.
- İdareciler, personelin yaratıcılık fikirlerinin ancak demokratik iletişim, güven ve değer ortamında ortaya çıktığının bilincindedir.
- Personel, yaratıcılıklarını/fikirlerini üstlerine rahatlıkla anlatabilir ve üstler bu fikirlerden azami ölçüde faydalanır. Güven, iyi niyet ve samimiyet zemininde idareciler, personelin yaratıcılığını fikirleriyle, sözleriyle destekler ve yön verir.
- İdareciler, personele mutlak bir inisiyatif ile hareket edebilme ortamı sağlar.
- İdareciler, iyi personeli bulmak, onları desteklemek, geliştirmek aynı zamanda onlardan gelebilecek iyi fikirlerin de ortaya çıkmasını sağlar ve bu fikirlerden istifade eder. Personelin ilham ve motivasyon kaynağını öğrenir.
- İdareciler, elinde bulunan personellerden desteklenmeye ve geliştirilmeye ihtiyaç duyulanlarla özel olarak ilgilenir, eğitir/öğretir/destekler, motive eder ve onu kazanarak ekibin bir parçası haline getirir.
- Görev tanımı ile görevlendirilen personel, bu görevi idarecilerden daha iyi bildiği ve konu hakkında uzmanlaştığı için bu görevi yaptığının bilinci ve sorumluluğu ile hareket eder.
- İdareciler, her şeyi ben bilirim anlayışının yanlış olduğunun farkındadır. Her yöneticinin lider olmadığının; hem yönetici hem de lider çok çok az/nadir kişilerden oluştuğunun bilincindedir.
- İdareciler ve personel, kalitenin en iyi iş planı olduğunu bilir. Bir konuda aşırı plan yapmanın eninde sonunda karşılaşılacak hatayı sadece geciktireceğinin farkındadır. Bu nedenle bir işle ilgili dozunda plan yapılır ve hata yapmaktan korkulmaz; idareciler, belirli bir oranda hatayı makul görür, personeli gereksiz stres altında tutmaz.
- Toplantılar yapılırken amaç personelin yaratıcılık fikirlerini almaksa ve bu fikirlerden yararlanmaksa personelin baskı ve önemsizlik/değersizlik duygusuna kapılmaması için idareciler, her türlü önleyici tedbirleri alır. Örneğin oturma şeklinde hiyerarşiye dikkat edilmez. İdareci de personel de kendini kategorize etmez.
- Çok sayıda personeli bireysel çalıştırmak yerine az sayıda personeli küçük ama etkili gruplar halinde çalıştırmak esastır. Çünkü iki ya da daha fazla kişinin bir araya gelmesi değerlidir. Böylelikle istişarenin önü açılır, bir kültür/alışkanlık kazandırılır, iletişim ve ilişki artar, yaratıcılık daha kolay bir şekilde öğrenerek ortaya çıkar ve kalite hızla yükselir.